MFO jest producentem stalowych wzmocnień do stolarki okiennej oraz systemów PCV. Firma wytwarza także specjalistyczne profile dla branży konstrukcyjnej, automotive, instalatorskiej, klimatyzacyjnej oraz budowlano-montażowej. Przez lata działalności MFO wypracowało sobie mocną pozycję na rynkach światowych. Aktualnie produkty spółki są obecne w przeszło 50 państwach na 5 kontynentach. Dzienny przerób polskiego producenta to około 500–700 ton stali, a jego wybrane produkty oraz technologie produkcyjne są objęte ochroną patentową.
REKLAMA
Jednym z kluczowych założeń misji MFO jest dostarczanie klientom wyrobów najwyższej jakości. Wysokie standardy utrzymuje się m.in. dzięki starannemu doborowi dostawców rozwiązań oraz technologii użytych w procesie produkcji. W szczególności chodzi o wybór urządzeń o wysokim stopniu niezawodności i bezpieczeństwa oraz odpowiedniej kulturze pracy. Cechy te posiadają urządzenia dźwignicowe niemieckiego producenta ABUS Kransysteme GmbH, który specjalizuje się w branży dźwignicowej od 1963 roku. Globalna marka ABUS jest uznawana za synonim jakości wśród producentów urządzeń transportu bliskiego. W miarę rozwoju MFO i jego zdolności produkcyjnych konsekwentnie realizowano politykę jakości, m.in. zaopatrując się w urządzenia dźwignicowe oferowane przez polską spółkę córkę ABUS z Gliwic – ABUS Crane Systems Polska.
W latach 2008–2019 ABUS dostarczył do MFO łącznie 21 suwnic o udźwigach od 5 do 16 ton i rozpiętościach od 7 do 19 metrów. Aby spełnić wymogi MFO, w niektórych z dostarczanych dźwignic zastosowano wariant podwyższonego połączenia czołownicy z dźwigarem. Suwnice o tej konstrukcji pozwoliły na zmaksymalizowanie wysokości podnoszenia.
PRODUKCJA: ELASTYCZNA, ZOPTYMALIZOWANA, JAKOŚCIOWA
W procesie produkcji w zakładach MFO można wyodrębnić dwie zasadnicze fazy. Pierwsza – przygotowawcza – polega na obróbce materiału do postaci półfabrykatów. Surowiec, który stanowią kręgi stalowe o masie kilkunastu ton, jest składowany w strefie magazynowej. Obszar ten obsługiwany jest przez dwie suwnice ABUS – jedna pracuje w strefie rozładunku z samochodów ciężarowych, a druga podaje kręgi do dalszej obróbki. W drugiej fazie na kolejnych stacjach roboczych stalowa wstęga jest formowana do momentu, aż osiągnie ostateczny kształt profilu. Materiał i produkt końcowy dość radykalnie różnią się od siebie masą i kształtem: kręgi stali mają kształt toroidalny, a masa jednej szpuli może dochodzić do 24 ton, natomiast długość profili stalowych sięga 8–12 metrów, przy czym są one stosunkowo lekkie.
W początkowych latach działalności produkcyjnej MFO udział wózków widłowych w poszczególnych procesach był znacznie większy niż obecnie. Operator wózka musi posiadać spore doświadczenie i kwalifikacje, by w wymagających warunkach bezpiecznie transportować tego typu ładunki. W późniejszym okresie ograniczono korzystanie z pojazdów kołowych poruszających się po posadzce na rzecz pracujących na torowiskach w górnej części hali urządzeń dźwignicowych ABUS. Umożliwiło to lepsze zagospodarowanie przestrzeni produkcyjnej.