Kilka rozwiązań informatycznych czy jeden system?

Artykuły

Firmy korzystające z oprogramowania biznesowego mają do wyboru wdrożenie kilku odrębnych rozwiązań dedykowanych poszczególnym obszarom np. fakturowaniu, procesom kadrowym, obiegowi dokumentów lub wybór jednego kompleksowego systemu, który obejmuje je wszystkie. Choć wyspecjalizowane pod konkretny obszar systemy oferują szerokie możliwości i najłatwiej je dopasować do potrzeb organizacji, może okazać się, że wraz z rozwojem firmy przestaną być efektywne.

Jedną z przyczyn, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wdrożenie nowego oprogramowania, jest ich dynamiczny rozwój. Koordynacja coraz większej liczby procesów biznesowych staje się wyzwaniem. 

REKLAMA

- Niewielkie przedsiębiorstwa zazwyczaj decydują się na mniejsze systemy, obejmujące wyłącznie kluczowe obszary. Z oczywistych względów często nie mogą sobie pozwolić na wdrożenie kompleksowego rozwiązania, które rosłoby razem z nim. Wraz z coraz większymi potrzebami, kolejne systemy obejmujące nowe obszary biznesowe są „doklejane” do poprzednich. W tym przypadku największym wyzwaniem jest odpowiednia integracja danych, a często nie jest to łatwe zadanie. Szczególnie problematyczne może być to ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy