REKLAMA
W tym miejscu należy wyjaśnić tytuł tekstu mówiący o raportowaniu taktycznym. Otóż raportowanie w systemach SAP widzę na trzech poziomach:
- Poziom operacyjny to raportowanie bezpośrednio z danych transakcyjnych, z dokumentów zarejestrowanych w systemie, np. ze zleceń remontowych czy zawiadomień o awariach. Ten poziom zapewnia sprawne funkcjonowanie bieżących operacji w przedsiębiorstwie.
- Poziom taktyczny to System Informacji Logistycznej, czyli raportowanie nadal w wybranym obszarze funkcjonalnym, np. remontów i utrzymania ruchu, ale już na podstawie danych zagregowanych w strukturach informacyjnych. Tutaj analizujemy trendy, patrzymy już bardziej zarządczo na procesy. Jest to poziom raportowania średniego poziomu menedżerskiego.
- Poziom strategiczny to raportowanie przekrojowe poprzez obszary funkcjonalne przedsiębiorstwa integrujące całość procesów przedsiębiorstwa, np. obszar zaopatrzenia w materiały eksploatacyjne z całością gospodarki remontowej. Raporty tutaj są realizowane zwykle w hurtowni danych SAP BW/BI i często bogato wizualizowane w postaci syntetycznych dashboardów. Jest to poziom raportowania wyższego szczebla menedżerskiego.
I...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!