Diagnostyka silników elektrycznych obejmuje m.in. pomiar częstotliwości prądów zasilania, dzięki czemu można wykryć pęknięcia prętów silnika zwartego lub jego pierścieni. Kluczowe miejsce zajmuje przy tym określenie charakterystyk czasowych prądów zasilania z pomiarem wykonanym podczas rozruchu napędu. Analizie poddaje się również chwilowe prądy rozruchu oraz czasy ich trwania.
Analizuje się przy tym diagramy wskazowe i wykresy prądów, natomiast dzięki testom wydajności oceniany jest stan działania silników. Oprócz tego wykonywane są testy chwilowe napięcia, częstotliwości i części symetrycznych. Śledzi się przy tym prędkość podczas dynamicznej diagnostyki VFD.
Czynności diagnostyczne silników elektrycznych obejmują testy prądu pod kątem analizy asymetrii i przeciążeń. Z kolei przy testach spektrum przeprowadza się testy: prętów wirnika, wartości harmonicznych, zdemodulowanego spektrum, spektrum V/I. Tym sposobem wykrywana jest zależność pomiędzy prądem i napięciem z częstotliwością. Podczas diagnostyki silników wykrywa się problemy z nasyceniem, pęknięte pręty wirnika oraz nadmiary napędów VFD na szynach niskiego napięcia. Silnik jest sprawdzany w odniesieniu do st...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!