REKLAMA
Diagnostyka silników elektrycznych obejmuje m.in. pomiar częstotliwości prądów zasilania, dzięki czemu można wykryć pęknięcia prętów silnika zwartego lub jego pierścieni. Kluczowe miejsce zajmuje przy tym określenie charakterystyk czasowych prądów zasilania z pomiarem wykonanym podczas rozruchu napędu. Analizie poddaje się również chwilowe prądy rozruchu oraz czasy ich trwania.
Analizuje się przy tym diagramy wskazowe i wykresy prądów, natomiast dzięki testom wydajności oceniany jest stan działania silników. Oprócz tego wykonywane są testy chwilowe napięcia, częstotliwości i części symetrycznych. Śledzi się przy tym prędkość podczas dynamicznej diagnostyki VFD.
Czynności diagnostyczne silników elektrycznych obejmują testy prądu pod kątem analizy asymetrii i przeciążeń. Z kolei przy testach spektrum przeprowadza się testy: prętów wirnika, wartości harmonicznych, zdemodulowanego spektrum, spektrum V/I. Tym sposobem wykrywana jest zależność pomiędzy prądem i napięciem z częstotliwością. Podczas diagnostyki silników wykrywa się problemy z nasyceniem, pęknięte pręty wirnika oraz nadmiary napędów VFD na szynach niskiego napięcia. Silnik jest sprawdzany w odniesieniu do strat energii i przeciążeń termicznych.
W nowoczesnych systemach napędowych, takich jak np. serwonapędy, dzięki mikroprocesorowej technice sterowania urządzenie w sposób automatyczny informuje o bł...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!