Jak zarządzać magazynem części zamiennych z wykorzystaniem kodu kreskowego i RFID?

Organizacja pracy magazynu części zamiennych pełna jest wyzwań, które nie są oczywiste na pierwszy rzut oka. Utrzymywanie dostępności wszystkich części i upłynnienie ich wymiany to klucz do podtrzymania wydajności produkcji. Z tego powodu wszystkie metody pozwalające ograniczyć lub całkowicie wyeliminować przestoje są na wagę złota.

 

W tym artykule przybliżymy problemy, z którymi zmagają się pracownicy magazynów części zamiennych i systemy wykorzystujące kody kreskowe oraz technologię RFID w celu usprawnienia zarządzania firmowym majątkiem.

 

Częste problemy w zarządzaniu częściami zamiennymi

Do najczęstszych bolączek firm produkcyjnych wykorzystujących duże ilości części zamiennych należą:

  • problem z ustaleniem ilości i terminów, w których części będą potrzebne,
  • brak weryfikacji dostępności części u dostawców,
  • zmieniające się tempo zużycia części,
  • ogromna różnorodność części oraz ich rodzajów,
  • ustalenie priorytetu dostawy poszczególnych części.

Jeżeli nie wdrożymy systemu do zarządzania narzędziami, ryzykujemy, że pracownicy zamiast zajmować się swoimi obowiązkami będą stać w kolejkach do okienek wydawniczych lub krążyć po hali w poszukiwaniu potrzebnego narzędzia.

Pracownicy utrzymania ruchu muszą więc często decydować, co, gdzie i kiedy zamówić. Niestety, zdarza się, że są zmuszeni do podejmowania tych decyzji, bazując na niekompletnych informacjach.

W celu uniknięcia przestojów maszyn, czy nawet całej linii...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy