W tym artykule przybliżymy problemy, z którymi zmagają się pracownicy magazynów części zamiennych i systemy wykorzystujące kody kreskowe oraz technologię RFID w celu usprawnienia zarządzania firmowym majątkiem.
Częste problemy w zarządzaniu częściami zamiennymi
Do najczęstszych bolączek firm produkcyjnych wykorzystujących duże ilości części zamiennych należą:
- problem z ustaleniem ilości i terminów, w których części będą potrzebne,
- brak weryfikacji dostępności części u dostawców,
- zmieniające się tempo zużycia części,
- ogromna różnorodność części oraz ich rodzajów,
- ustalenie priorytetu dostawy poszczególnych części.
Jeżeli nie wdrożymy systemu do zarządzania narzędziami, ryzykujemy, że pracownicy zamiast zajmować się swoimi obowiązkami będą stać w kolejkach do okienek wydawniczych lub krążyć po hali w poszukiwaniu potrzebnego narzędzia.
Pracownicy utrzymania ruchu muszą więc często decydować, co, gdzie i kiedy zamówić. Niestety, zdarza się, że są zmuszeni do podejmowania tych decyzji, bazując na niekompletnych informacjach.
W celu uniknięcia przestojów maszyn, czy nawet całej linii...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!