Motywowanie pracowników. Jak komunikować trudne decyzje?

W dzisiejszych realiach organizacyjnych zadaniem każdego szefa – niezależnie od branży czy poziomu zarządzania – jest wdrażanie zmian, przekazywanie trudnych decyzji i zadań oraz motywowanie pracowników do ich realizacji. Ja to robić skutecznie?

 

Być może jako szefowie spotkaliście się z sytuacjami, w których trudno było uzyskać akceptację pracowników przy okazji wdrażanej zmiany, być może doświadczyliście oporu, narzekania i niechęci podwładnych. Możliwe też, że mimo wcześniejszych zapewnień i deklaracji pracowników o ich zaangażowaniu ostatecznie nie realizowali oni zadań tak, jak byście tego od nich oczekiwali. W tym artykule przedstawimy model angażowania i motywowania pracowników, który został oparty o koncepcję wypracowaną przez zespół kierowany przez prof. Victora Vrooma. Na koniec zaś zaprezentujemy opłacalny (z naszego doświadczenia) algorytm postępowania, pozwalający na przekazywanie trudnych zadań i decyzji w motywujący sposób.

 

Motywowanie uzależnione od sytuacji

Według prof. Vrooma nie ma jednego, najlepszego stylu zarządzania, a co za tym idzie – motywowania i angażowania pracowników. W zależności od sytuacji, wagi decyzji, kompetencji zatrudn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy