Nowe technologie w transporcie wewnętrznym w zakładach produkcyjnych

Lepsza wydajność, elastyczność i mobilność – oto cele rozwoju nowoczesnych systemów transportu wewnętrznego przeznaczonego dla firm produkcyjnych. Rozwiązaniem ma być automatyzacja i wykorzystanie robotów wyposażonych w sztuczną inteligencję. Rozwój technologiczny powoduje, że produkcja może być coraz bardziej zindywidualizowana, ale wymaga do tego odpowiednich urządzeń transportu wewnętrznego.

 

Jednym z laureatów nagród IFOY w tym roku była firma Still. W kategorii robotów AGV nagrodę zdobył holownik LTX50 i system automatycznego załadunku i rozładunku ciągniętych przyczep. Standardowy holownik LTX50 został wyposażony w specjalny zestaw umożliwiający autonomiczne poruszanie się po wyznaczonej trasie. Nawigacja laserowa, dwa skanery, programowalne sterowniki i łączność WLAN zostały połączone w specjalnej skrzynce oznaczonej skrótem KOB, przekształcającej pojazd w transportowego robota. Jednak nowość, która szczególnie zainteresowała jurorów, polega na automatycznej obsłudze procesu ładowania i rozładowywania wagoników. Holownik podjeżdża do specjalnej stacji wyposażonej w przenośnik rolkowy i ustawia wagonik w odpowiedniej pozycji. Dzięki fotokomórko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy