CMMS jest skrótem od Computerised Maintenance Management Systems (skomputeryzowany system wsparcia zarządzania utrzymaniem ruchu). Spektrum zadań tego rodzaju systemów jest bardzo szerokie – od zarządzania personelem i harmonogramowania zadań aż po zarządzanie dokumentacją serwisową. Poniżej przyjrzymy najważniejszym z tych zadań, wśród których można wymienić:
- prowadzenie i zarządzanie rejestrem wyposażenia przedsiębiorstwa, w tym przede wszystkim całego parku maszynowego, a także zarządzanie zakupami, sprzedażą i likwidacją elementów wyposażenia technicznego,
- rejestrowanie wszelkich zdarzeń produkcyjnych i powiadamianie o nich,
- kompleksowa obsługa awarii i przestojów, od zarejestrowania zdarzenia i powiadomienia o nim, poprzez zarządzenie akcją naprawczą, aż po udokumentowanie,
- planowanie i harmonogramowanie wszelkich zadań serwisowych: konserwacji, napraw, remontów i przeglądów, ze szczególnym uwzględnieniem planowania zadań cyklicznych,
- nadzór procedurami nadzorczymi i serwisowymi,
- kompleksowe zarządzanie magazynem części zamiennych oraz gospodarką magazynową, w tym również zapewnieniem dostaw części zamiennych od dostawców,
- zarządzanie dokumentacją elektroniczną, na którą składa się z jednej strony gromadzona wiedza o pracy poszczególnych urządzeń (historia zdarzeń, awarii, napraw), a z drugiej strony dokumentacja techniczna, mogąca stanowić wspa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!