Na naszych szkoleniach i konferencjach mogliście się Państwo spotkać z ankietą i dokonywanym autoaudytem. Na zadane tam pytania odpowiedziało anonimowo ponad 1500 uczestników wydarzeń. Jak określili jakość działań prewencyjnych w swoich firmach?
Zaledwie 23% respondentów określa prewencję jako dobrze działającą oraz przynoszącą odpowiednie efekty. Ponad 51% określa ten obszar działalności jako niedziałający i nieprzynoszący efektów biznesowych. Idą za tym odpowiedzi dotyczące stosunku prac w utrzymaniu ruchu wykonywanym w sposób prewencyjny w stosunku do prac reakcyjnych (awaryjnych, korygujących). W tym aspekcie ponad 60% odpowiedzi to deklaracja, że utrzymanie reakcyjne to ponad 70% prac utrzymania ruchu. Warto zatem zadać pytanie, co jest fundamentem dobrze działającego prewencyjnego utrzymania ruchu. Dlaczego jednym firmom się udaje, a innemają z tym problemy?
Utrzymanie ruchu było, jest i będzie potrzebne w każdej umaszynowionej produkcji, jak i w jakiejkolwiek działalności opartej na zasobach technicznych (maszyny, urządzenia, budynki, estakady, systemy sieciowe itd.). Procesy z nim związane można zorganizować w firmie lepiej lub gorzej, a podstawą wszystkiego są cele stawiane tej funkcji przez zarządy firm. Niestety w wielu firmach przez lata dążono do redukcji nakładów na utrzymanie techniczne, nie dając w zamian żadnych systemowych narzędzi doskonalenia. W innych nie przejmowano się tą dziedziną, gdyż ważniejsze było doskonalenie innych procesów. W pewnym momencie dochodzimy jednak do tego, że nie ma udanej produkcji, transportu, wydobycia bez dobrze działająceg...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!