W efekcie proces wyboru obejmuje dobranie najważniejszych elementów w postaci momentu wyjściowego, mocy, obrotów wyjściowych, pozycji pracy i współczynnika przeciążenia. W zakresie wad motoreduktorów mówi się o pokaźnych rozmiarach w przypadku, gdy przenoszone są duże moce wymagające znacznych przełożeń. W takich aplikacjach korzystniejsze mogą okazać się układy napędowe z tradycyjną konstrukcją.
RODZAJE MOTOREDUKTORÓW
Motoreduktory, jakie znajdują zastosowanie w systemach napędowych, dzieli się na kilka rodzajów. Biorąc pod uwagę typ przekładni zębatej na ostatnim stopniu przełożenia, mowa jest o motoreduktorach walcowych z przekładnią walcową. Oprócz tego wykorzystuje się motoreduktory płaskie z przekładnią walcową. Warto podkreślić, że w takim rozwiązaniu dzięki wewnętrznemu ukształtowaniu przekładni można zmieścić kilka dodatkowych stopni przełożenia.
Ponadto warto wspomnieć o motoreduktorach stożkowych (z przekładnią stożkową), ślimakowych (z przekładnią ślimakową), a także planetarnych (z przekładnią planetarną). Przekładnia walcowa to przekładnia zębata wykorzystująca koła walcowe, które mają równoległe osie leżące w tej samej płaszczyźnie. Warto również przypomnieć,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!