Tańszy gaz i monitorowanie mediów w firmie

Nie ma wątpliwości co do tego, że jednym z celów funkcjonowania firmy jest zwiększenie efektywności prowadzonej działalności. Chodzi tutaj m.in. o redukcję kosztów w różnych obszarach, w tym w zakresie dostawy mediów, łącznie z gazem ziemnym.

 

REKLAMA

​​

Zgodnie z ustawą Prawo energetyczne odbiorcy końcowi mogą samodzielnie wybrać dostawcę energii elektrycznej oraz gazu. W dużej mierze o rozwoju konkurencji rynkowej zadecydowało wprowadzenie tzw. obligo giełdowego w 2013 roku, który nałożył na krajowego monopolistę PGNiG obowiązek sprzedaży części gazu na rynku hurtowym. Pojawiły się więc możliwości dla mniejszych dostawców gazu. Dzięki temu, że wykorzystują oni zmiany cen hurtowych, są w stanie oferować odbiorcom końcowym stosunkowo korzystne warunki dostaw gazu.

Firmy chcące zredukować wydatki związane z zakupem gazu w pierwszej kolejności powinny zaznajomić się z podmiotami oraz ich ofertami na zakup gazu. Nawet w internecie można znaleźć bezpłatne narzędzia w postaci porównywarek cen gazu. Przede wszystkim trzeba określić w jakiej grupie taryfowej odbywa się rozliczenie oraz ile wynosi opłata za kWh gazu ziemnego i wysokość opłaty abonentowej.

 

SPRAWDZENIE DOSTAWCY

Pamiętać należy, że obrót gazem to działalność koncesjonowana, zatem sprzedawca proponujący zawarcie umowy powinien mieć odpowiednią koncesję. Na stronie Urzędu Regulacji Energetyki (www.bip.ure.gov.pl) dostępna jest baza firm posiadających takie uprawnienia. Przy sprzedaży gazu, podobnie jak i przy sprzedaży energii elektrycznej, wykorzystuje się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy