Czy mogę przyjąć kolejne zamówienie? Ile zamówień mogę jeszcze przyjąć? Jak pogodzić złoty trójkąt ceny, czasu realizacji i jakości oraz zdobywać nowych klientów jednocześnie nie tracąc obecnych? A może przyjąć inną strategię i wypuścić na rynek całkiem nowy produkt?
Te i wiele innych pytań stawiane są przed kadrą kierowniczą w związku z realizacją ogólnej strategii firmy, której jedna ze składowych to strategia zakupowa maszyn.
Po co inwestować w nowe maszyny i urządzenia?
Odpowiedź jest przecież bardzo prosta. Inwestujemy w maszyny, aby móc produkować. Analogicznie można powiedzieć, że inwestujemy w samochód, aby móc przemieszczać się z punktu A do punktu B, ale… przecież przemieszczać się możemy autobusem, taksówką lub nawet rowerem. Inaczej będzie również wyglądać sytuacja, kiedy jesteśmy jedynymi użytkownikami samochodu, a inaczej kiedy służy on do przewożenia całej naszej rodziny, teściów oraz psa.
Żaden z powyższych wyborów nie będzie dobry, jeśli nie spojrzymy na sytuację całościowo z punktu widzenia naszych potrzeb (strategii). Analogiczna sytuacja będzie w przypadku rozważania zakupu nowych urządzeń na produkcję. Zakup musi realizować konkretną strategię. Oto przykładowe z nich:
- strategia zwiększenia wydajności parku maszynowego – klasyczny przypadek, w którym popyt przewyższa nasze zdolności produkcyjne i nie pozwala nam sprostać wzrostowi liczby zamówień. To kluczowa bolączka wielu rozwiniętych firm. Bez względu czy pro...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!