Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

28 kwietnia 2022

Motoreduktor DuoDrive jest teraz opatentowany

0 121

Całkowicie nowa, kompaktowa konstrukcja z pełną integracją silnika i przekładni w jednej obudowie jest niezwykłym krokiem w rozwoju motoreduktorów i została z powodzeniem opatentowana.

Wieloletnia trwałość i niezawodność innowacyjnego rozwiązania pod względem konstrukcyjnym i materiałowym została z powodzeniem potwierdzona wielomiesięcznymi testami podczas rozwoju DuoDrive, dzięki czemu dokonano prawdziwie pionierskiej pracy w dziedzinie motoreduktorów. Integracja została zdecydowanie rozwinięta, aby osiągnąć optymalne wykorzystanie przestrzeni instalacyjnej. Wraz z silnikiem IE5+, na którym opiera się DuoDrive, w obudowie bezpiecznie zintegrowany jest enkoder umożliwiający wykorzystanie sprzężenia zwrotnego i hamulec.

Doskonała wydajność systemu

Jako kompletny system, wyjątkowo kompaktowa koncepcja DuoDrive osiąga znacznie wyższą efektywność energetyczną niż wcześniejsze systemy napędowe z silnikiem synchronicznym IE5+ i przekładnią stożkową. DuoDrive oferuje obecnie najwyższą sprawność systemu na rynku w tej klasie mocy (na poziomie do 92%) i osiąga bardzo wysoką sprawność w zakresie obciążenia częściowego. Dzięki temu jest przyszłościowy i realnie redukuje koszty. Stały moment obrotowy silnika w szerokim zakresie prędkości pozwala na redukcję wersji i kosztów operacyjnych. Wymiary przyłączy zgodne z rynkiem ułatwiają wymianę i integrację z istniejącymi projektami instalacji. Pierwszy dostępny rozmiar DuoDrive obejmuje przełożenia przekładni od i=3,24 do i=16,2 i jest przeznaczony do zakresów wyjściowego momentu obrotowego do 80 Nm i prędkości do 1000 obr./min. Oprócz wysokiej wydajności systemu, płynna, niewentylowana i kompaktowa konstrukcja oraz minimalna emisja hałasu to kolejne ważne cechy nowego motoreduktora DuoDrive. Eliminacja wielu zużywających się części skutkuje mniejszymi nakładami na konserwację.

Przypisy