Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

31 marca 2014

AUTOMATICA 2014: w centrum zainteresowania - produkcja samochodów

0 138
W produkcji samochodów lekkie konstrukcje są na topie, jednak walka o każdy kilogram stawia niemałe wyzwania dla strategów produkcji. Nowe technologie i metody produkcji cieszą się ogromnym zainteresowaniem, jeśli pomysły na lekkie konstrukcje mają sprawdzić się także pod względem kosztów.

W produkcji samochodów lekkie konstrukcje są na topie, jednak walka o każdy kilogram stawia niemałe wyzwania dla strategów produkcji. Nowe technologie i metody produkcji cieszą się ogromnym zainteresowaniem, jeśli pomysły na lekkie konstrukcje mają sprawdzić się także pod względem kosztów. AUTOMATICA, targi odbywające się od 3 do 6 czerwca 2014 w Monachium, zaprezentują nowości międzynarodowej branży automatyzacji, które bazują na zmianie technologii produkcyjnych w branży samochodowej. Od 2020 roku europejscy producenci samochodów będą musieli zmierzyć się z ostrzejszymi ograniczeniami emisji CO2. „Niemieccy producenci samochodów pracują na najwyższych obrotach nad zredukowaniem emisji CO2. Rozwój wysoce wydajnych napędów, zmniejszanie silników, nowe generacje przekładni oraz optymalizacja wagi, doprowadziły w ostatnich latach do znaczących zmian. Mimo takiego postępu niezbędne są dalsze zabiegi, aby spełnić tak restrykcyjne normy UE”, mówi Dr Inż. Ulrich Eichhorn, prezes Związku Przemysłu Samochodowego (VDA).

Jednocześnie temat lekkich konstrukcji znajduje się na górze listy priorytetów. Mniejszy ciężar oznacza mniejsze zużycie, a to daje mniejszą emisję. O ile powyższe równanie łatwo brzmi w teorii, o tyle trudniejsze jest jego zastosowanie w praktyce: materiały, z których wykonane są lekkie konstrukcje, jak aluminium, magnez czy CFK, są dużo droższe niż stal. A także: ich obróbka wymaga zastosowania nowych technologii i metod produkcji.

Przemiana technologiczna w pełnym toku

Przyglądając się zakładom BMW w Lipsku – to tu powstaje przyszłościowy pojazd elektryczny i3 – można zauważyć radykalne różnice produkcyjne w porównaniu z klasyczną produkcją samochodów. Architektura pojazdu podąża w całkowicie nowym kierunku. Model i3 jest podzielony w poziomie. Na module drive, zawierającym cały napęd wraz z akumulatorami, osadzona jes...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy