Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komentarze ekspertów

7 stycznia 2020

Co zrobić, aby pracownicy chcieli pracować w systemie CMMS?

32
Przede wszystkim system CMMS musi być dla pracownika narzędziem. Jak każde narzędzie – system CMMS powinien być dostępny w miejscu pracy technika – a więc być mobilny. Jeśli tak nie jest, pracownicy odbierają pracę w systemie jako dodatkowe obciążenie – trzeba wrócić „do biurka” i przepisać dane z papieru do systemu – co faktycznie zabiera dodatkowy czas pracownikowi.

Co zrobić, aby pracownicy chcieli pracować w systemie CMMS?

Przede wszystkim system CMMS musi być dla pracownika narzędziem. Jak każde narzędzie – system CMMS powinien być dostępny w miejscu pracy technika – a więc być mobilny. Jeśli tak nie jest, pracownicy odbierają pracę w systemie jako dodatkowe obciążenie – trzeba wrócić „do biurka” i przepisać dane z papieru do systemu – co faktycznie zabiera dodatkowy czas pracownikowi. Obecne systemy IT dają możliwość korzystania z aplikacji z wykorzystaniem sieci Internet, choć nie zawsze jest to łatwe jeśli system CMMS zainstalowany jest lokalnie. Dlatego coraz większą popularność zdobywają systemy CMMS instalowane w chmurze, gdzie aby pracować wystarczy łącze Internetowe i komputer lub smartfon.

POLECAMY

Operatorzy natomiast powinni mieć możliwość szybkiego i łatwego zgłaszania problemów ze stanowiskiem na którym pracują. Dlatego w QRmaint CMMS każde urządzenie oznaczone jest kodem QR, a odczytanie takiego kodu za pomocą aplikacji mobilnej powoduje przekierowanie użytkownika do prostego formularza zgłoszeniowego.

Nie bez znaczenia jest też możliwość szybkiej komunikacji pomiędzy zgłaszającym a osobą realizującą zgłoszenie– im prościej i szybciej tym większe zadowolenie i chęć do pracy w systemie!

Tomasz Dąbrowski, Key Account Manager w QRmaint Sp. z o.o

Przypisy