Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

19 kwietnia 2017

Hybrydowy rower/motocykl korzysta z technologii łożysk NSK

0 86
Firma evinci Mobility GmbH wykorzystuje łożyska do silników i podwozi firmy NSK w produkcji "Pike I".

Firma evinci Mobility GmbH, innowacyjny niemiecki start-up z siedzibą w Monachium, wykorzystuje łożyska do silników i podwozi firmy NSK w produkcji „Pike I” - roweru stanowiącego nową koncepcję transportu dwukołowego, który przyciąga uwagę obserwatorów z całego świata.

- Pike I to pierwsze na świecie rozwiązanie, które łączy w sobie łatwość prowadzenia i dynamikę roweru z mocą motocykla. Co więcej, nasz jednoślad sprawdza się równie dobrze w trudnym terenie, jak i ruchu miejskim - mówi Klaus Rohde, założyciel i CEO evinci.

Jednak nie tylko sama koncepcja roweru stanowi innowację, również jego system napędowy jest nowatorski - jego centralny element to opatentowana konstrukcja, która została opracowana we własnym zakresie przez spółkę macierzystą eVinci - firmę LSP. Silnik elektryczny z magnesem trwałym (PM) przenosi moc przy wykorzystaniu przekładni bezstopniowej (CVT) automatycznie zmieniającej przełożenia przy pełnym obciążeniu, co zapewnia płynne przyspieszenie. Napęd umożliwia pojazdowi uzyskanie przyspieszenia od 0 do 40 km/h w ciągu 4 s, zachowując jednocześnie wysoką sprawność.

Jednym z głównych zadań w fazie rozwojowej Pike I był wybór odpowiednich łożysk tocznych dla napędu i osi podwozia - w tym elementów takich jak widelce, suport oraz piasty kół.

- Ponieważ Pike I jest przeznaczony również do użytku terenowego, musi być odporny na działanie wody, stąd punkty łożyskowań z łożyskami typu otwartego powinny być wyjątkowo dobrze uszczelnione - wyjaśnia K. Rohde.

Firma evinci była wspierana w fazie projektowej przez spółkę NSK, która zarekomendowała wyposażenie napędu w wielu punktach w wysokiej jakoś...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy