Jak podejść do transformacji lean i zbudować zaangażowany zespół otwarty na zmianę?

Utrzymanie ruchu

Oczekiwania klientów rosną z dnia na dzień. Oczekują oni szybszych terminów, lepszej jakości, konkurencyjnych cen oraz ciągłej poprawy od swoich dostawców. To wymusza ciągły wzrost efektywności, czyli uzyskiwania oczekiwanych efektów przy jednoczesnym jak najmniejszym zużyciu zasobów. Żadna firma nie poprawi swojej efektywności, jeśli menedżerowie i pracownicy nie będą zaangażowani w realizację swoich zadań i celów. Oznacza to, że powinni oni robić właściwe rzeczy we właściwy sposób i z pełnym zaangażowaniem.

Poprawa którejkolwiek z tych kategorii będzie prowadziła do poprawy efektywności. Czytając ten artykuł, zastanów się, czy aby na pewno wiesz, po co wykonujesz dane zadania? Do czego one prowadzą? Czy aby na pewno są to właściwe rzeczy? Zastanów się także, skąd wiesz, że wykonujesz swoje zadania we właściwy sposób? Czy nie ma innej drogi do realizacji tych samych celów i zadań, wykorzystując przy tym oszczędniej zasoby? Warto przeanalizować też swoją postawę i zadać sobie pytania, jak wygląda Twoja motywacja do wykonania danego zadania na skali od 1 do 10? Co musiałoby się stać, aby było 10?
Nie ma spektakularnych rezultatów bez efektywnych zespołów, czyli mających zbieżne cele, wspólną misję i biorących odpowiedzialność za wyniki. Takie zespoły najczęściej wyróżniają się:

REKLAMA

​​

  • wzajemnym zaufaniem,
  • różnorodnością w s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy