Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komentarze ekspertów

15 czerwca 2015

Więcej wartości dodanej dla klientów

0 142
W związku z naszym ostatnim wzrostem jest jasne, że istnieje wielki potencjał w zakresie dystrybucji przemysłowej. Co więcej, opracowaliśmy nową usługę dystrybucyjną dla przemysłu samochodowego, a jednocześnie priorytetem pozostaje koncentracja na pewnych wybranych obszarach niszowych - rozmowa z Michaelem Preinerstorferem, dyrektorem zarządzającym EIBU NSK

Dlaczego zdecydował się Pan dołączyć do zespołu NSK?

Ze względu na moją ostatnią funkcję, związaną głównie z dystrybucją, odczuwałem brak interakcji z wiodącymi klientami przemysłowymi. Szukając nowych wyzwań, wiedziałem, że w NSK znajdę ich mnóstwo. Oczywiście pozycja NSK w pierwszej trójce firm na globalnym rynku również była dużą zaletą, ponieważ stanowiło to możliwość korzystania z ogromnego potencjału wzrostu marki. Tak więc po zapoznaniu się z imponującą listą klientów NSK i spotkaniu się z wyjątkowo profesjonalnym zespołem, postanowiłem dołączyć do firmy w sierpniu 2014 r.

Jakie są Pańskie główne cele?

Kluczowe znaczenie ma fakt, że jesteśmy postrzegani przez rynek jako renomowany dostawca zapewniający najwyższą wartość produktów. Mówiąc krótko, nasi klienci dzięki wdrażaniu rozwiązań NSK powinni być w stanie sprzedawać więcej maszyn i urządzeń niż ich konkurencja. W rezultacie już zidentyfikowaliśmy nisze w Europie, do których kierujemy specyficzne technologie i gdzie zamierzamy być rynkowym liderem. Dobrym przykładem jest branża obrabiarek - w niedalekiej przyszłości chcemy, aby nasza firma była dostawcą pierwszego wyboru dla konstruktorów opracowujących następne generacje obrabiarek.

Gdzie NSK wytwarza swoje produkty?

Przez lata ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem bardzo szerokiej bazy klientów, co obejmowało również bezpośrednią współpracę z hurtownikami. Ponieważ około 50 % naszych produktów dociera z zagranicy, około trzy lata temu firma NSK podjęła decyzję o zwiększeniu lokalnej produkcji i podwyższeniu nakładów na ich dystrybucję i operacje logistyczne. Zapewniło to skrócenie czasu dostaw tych pozycji. Co więcej, poziomy magazynowe dostępne od ręki dla dystrybutorów zwiększyły się o 20% w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, co znacznie poprawiło dostępność produktów.

Czyli dzięki usprawnionym operacjom logistycznym produkcja zagraniczna może stać się mocną stroną firmy?

Dokładnie tak, ponieważ w świadomości naszych klientów już wyprzedzamy konkurencję w zakresie dotyczącym wiedzy technicznej i wsparcia - gdzie jesteśmy rynkowym liderem. Należy uczciwie powiedzieć, że w przeszłości doświadczaliśmy problemów z długimi terminami dostaw, co było niefortunne. Niemniej jednak nasze nowo zoptymalizowane procesy logistyczne pozwoliły nam poprawić tę sytuację. Dzięki temu w ostatnich miesiącach odnotowano wzrost o około 20 % w naszej działalności dystrybucyjnej.

Jakie sektory biznesowe mają dla Pan znaczenie priorytetowe?

W związku z naszym ostatnim wzrostem jest jasne, że istnieje wielki potencjał w zakresi...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy