Proszę opisać jak obecnie kształtuje się struktura organizacyjna firmy?
Struktura naszej firmy ma na celu służyć potrzebom klientów z około 50 krajów w trzech kluczowych segmentach: branżowym/OEM, rynku wtórnego i branży elektrycznej. W obszarze branżowym/OEM obsługujemy aplikacje takie jak pompy i sprężarki, turbiny wiatrowe, obrabiarki, technologie kolejowe, rolnictwo, kopalnie i przemysł stalowy. Każdy sektor jest koordynowany przez dedykowanego menedżera wyznaczonego na bazie regionalnej.
Dlaczego więc zaistniała potrzeba zmiany struktury?
Aby służyć naszym klientom w bardziej ukierunkowany i indywidualny sposób, chcemy jeszcze bardziej zoptymalizować nasze usługi. Mając to na uwadze, opracowaliśmy nową strategię nazwaną „ select and focus”, która będzie stosowana do zdefiniowania 15-20 nisz rynkowych, takich jak walcownie czy zakłady petrochemiczne, w przypadku których będziemy w stanie zapewnić specjalną wartość dodaną dla klientów dzięki naszemu doświadczeniu i know-how. To pozwoli nam szybciej tworzyć więcej indywidualnie dopasowanych do klienta rozwiązań z wykorzystaniem naszych standardowych produktów i jednocześnie oferować możliwość rozwoju specyficznych strategii produktowych dla każdej niszy.
Czy istniejąca struktura organizacji krajowych ulegnie zmianie?
Tak, zostanie zastąpiona przez nowe struktury organizacyjne dla trzech regionów: Europy Centralnej, Europy Zachodniej i rynków wschodzących. W przyszłości każdy region będzie oddzielnie obsługiwał klientów końcowych i dilerów. Jestem przekonany, że rynki wschodzące, obejmujące Europę Wschodnią, Rosję, Turcję, Azję Południową i Afrykę, posiadają szczególny potencjał i już obecnie cieszymy się tam dobrą pozycją rynkową .
Co zmieni się w odniesieniu do rynku wtórnego?
Rynek wtórny będzie podzielony na dwie części: przemysłową i motoryzacyjną. Zostanie wzmocnione zarządzanie kluczowymi klientami dla przemysłowego rynku wtórnego oraz zostaną rozbudowane zespoły dla sektora MRO (konserwacja, naprawy, przeglądy) i programu wartości dodanej AIP NSK. Jeśli chodzi o rynek samochodowy zamierzamy wygenerować znaczący wzrost sprzedaży w najbliższych kilku latach dzięki wprowadzeniu nowej koncepcji marketingowej.
NSK Europe rozszerza program AIP o akcesoria dla rynku wtórnego. Czy są one już dostępne?
Mamy już 15 przeszkolonych ekspertów od monitorowania warunków operacyjnych na przemysłowym rynku wtórnym, którzy są w stanie wspierać klientów w przypadku problemów. Przed końcem będziemy oferować narzędzia do mocowania i usuwania łożysk wraz z laserowym przyrządem do ustawiania zbieżności wałów i kół pasowych.
Jak nowa struktura organizacyjna wpłynie na program AIP?
Program wartości dodanej AIP to uznane i sprawdzone narzędzi...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem