Organizacja i optymalizacja outsourcingu utrzymania ruchu – kluczowe szanse i ryzyka

Raport

Utrzymanie ruchu w ramach outsourcingu to bardzo wygodne rozwiązanie, z którego coraz chętniej korzystają przedsiębiorstwa. Pozwala na skupienie się na budowaniu strategii biznesowej, a wykonawstwo zostaje przeniesione na podmiot zewnętrzny. W idealnym świecie w takiej sytuacji przedsiębiorstwo powinno koncentrować się jedynie na kluczowych działaniach, jednak jak w każdej sferze życia, także w ramach zleceń usług UR mogą pojawić się istotne ryzyka.

Kiedy przedsiębiorstwo rozważa wprowadzenie outsourcingu w UR, pierwszym krokiem w tym kierunku powinno być ustalenie zakresu usług, jaki będzie w stanie przekazać podwykonawcy. Główne elementy, które powinna zawierać taka umowa, to między innymi: zakres odpowiedzialności, sposób rozliczania usługi, zdefiniowanie i sposób obliczania wskaźników efektywności KPI, ale także określenie czasu reakcji na zdarzenia eksploatacyjne. 
Warto także na tym etapie sprawdzić, co oferuje rynek i wyszukać najatrakcyjniejsze oferty, ale przede wszystkim sprawdzić, jak zbudowana jest umowa i jakie są założenia współpracy. Zdefiniowanie problemów i celów jest niezwykle ważne, bo pozwala potem budować dobrze prosperujące przedsiębiorstwo.
 

REKLAMA

​​

Ryc. 1. Opracowanie własne autora


Outsourcing UR – szanse 

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy