Na początku września polski start-up Nevomo – wcześniej działający pod nazwą Hyper Poland, zaprezentował rewolucyjną technologię MagRail. Dotyczy ona rozwiązań wykorzystywanych w systemach kolei magnetycznych. I nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak koleje magnetyczne rozwijane są od wielu lat, ale tu chodzi o magnetyczną lewitację na zwykłych torach.
Dział: DODATEK SPECJALNY: SPECYFIKACJA MASZYN
Suwnice przeznaczone do przemieszczania kontenerów wyróżnia przynajmniej kilka cech. Urządzenia tego typu mogą pracować w miejscach narażonych na bezpośrednie działanie czynników atmosferycznych. W zależności od wymagań i warunków lokalnych dostosowuje się konfiguracje udźwigów i rozpiętości. Niejednokrotnie zastosowanie znajdują konstrukcje z wysięgnicami. W przypadku transportowania większych obciążeń konstrukcja suwnicy często bazuje na dwóch dźwigarach. W niektórych rozwiązaniach przewidziano dwa wciągniki, które pracują w tandemie. Nowoczesne napędy mechanizmów zarówno wózka, jak i wciągnika bazują na przemiennikach częstotliwości, dzięki czemu zyskuje się wyjątkową precyzję podczas załadunku. Sterowanie jest możliwe z kabiny lub przy użyciu kasety sterującej, która dane z suwnicy wymienia za pomocą systemu radiowego przesyłu danych. Bardzo często uwzględnia się kabinę operatora jeżdżącą wraz z wciągnikiem. Zaletą takiego rozwiązania jest lepsza widoczność podczas załadunku.
Ogólnoświatowa tendencja do ograniczania zużycia energii elektrycznej jest głównym motorem do wprowadzania nowych wyższych obligatoryjnych poziomów sprawności (MEPS – Minimum Energy Performance Standards) dla maszyn i urządzeń.