Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności , Z branży , Innowacyjne technologie

24 czerwca 2021

Nie tylko etykiety samoprzylepne, czyli znakowanie w branży tekstylnej

0 53

Czego nie wiesz o wszywkach tekstylnych?

Wszywka tekstylna ma różne zadania. Na etapie produkcji pełni taką rolę, jak etykieta identyfikacyjna: jest źródłem informacji w procesach traceability, a wszywki z kodem np. EAN13 ułatwiają procesy sprzedażowe, nie tylko w branży odzieżowej. Dla użytkownika końcowego najważniejsze jest, by wszywka odzieżowa zawierała informacje o składzie, rozmiarze, szczegółach prania lub czyszczenia. Jednak wszywkami można oznaczać nie tylko produkty branży tekstylnej, odzieżowej czy obuwniczej. Równie dobrze sprawdzają się do oznaczenia mebli tapicerowanych, materacy, pościeli oraz jako oznaczenia identyfikacyjne w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zwykle, choć niewidoczne, pełnią ważną rolę.

Nie tylko etykiety samoprzylepne, czyli znakowanie w branży tekstylnej

Właściwe oznakowanie produktu w branży odzieżowej i wyeksponowanie w ten sposób marki, w większości przypadków wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Rozwiązań jest wiele - w zależności od potrzeb czy wymogów prawnych. Niejednokrotnie na jednym produkcie możemy spotkać wszywki odzieżowe wykonane różnymi technologiami, np. żakardowe i tkane ze stałym nadrukiem, najczęściej z logo lub nazwą producenta. Te oznaczenia, choć są wszywane w dyskretnych miejscach, są tam umieszczane w celach marketingowych - podkreślają wartość danej kolekcji. Produkcją takich wszywek zajmują się najczęściej wyspecjalizowane zakłady usługowe. – Szeroka gama materiałów eksploatacyjnych do drukarek termotransferowych, opracowanych specjalnie z myślą o druku wszywek identyfikacyjnych, informacyjnych i produktowych w branży tekstylnej i odzieżowej, spowodowały, że właśnie ta technologia wykorzystywana jest...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy