Pierwsza na świecie przyczepa rowerowa eTrailer z opatentowaną technologią czujników

Standardowe komponenty firmy norelem

Aktualności

Firma NÜWIEL opracowała pierwszą na świecie przyczepę rowerową z silnikiem elektrycznym, która pozwala na transport towarów o wadze do 130 kg. Co ciekawe, inżynierowie opracowujący tę  przyczepę skorzystali ze standardowych komponentów firmy norelem. Przyczepa eTrailer może być używany zarówno jako wózek ręczny w strefach ruchu pieszego, jak również jako przyczepka rowerowa sprawdzająca się w ruchu drogowym.

Opatentowana technologia czujników, które rejestrują nawet najmniejsze drgania i przekazują je do sterownika, pozwala przyczepce w odpowiedni sposób hamować lub przyspieszać, co sprawia, że przyczepa dostosowuje się do prędkości z jaką porusza się rower. Ponadto eTrailer jest na tyle stabilny, że można nim jeździć po kostce brukowej czy bezpiecznie pokonywać wysokie krawężniki. Przyczepa rozwija prędkość do 25 km/h i odzyskuje energię elektryczną podczas hamowania. Ponadto dzięki prostemu zaczepowi kulowemu eTrailer jest kompatybilny z każdym rowerem typu cargo.

REKLAMA

​​

Przyczepę eTrailer można obecnie spotkać na drogach w sześciu krajach Europy. Klientami NÜWIEL są firmy z sektora usług pocztowych i kurierskich, handlu detalicznego i intralogistyki, tacy jak m.in. UPS i IKEA. Miasta, gminy i władze miejskie również korzystają już z możliwości eTrailer. Firma otrzymała niedawno duże zamówienie od belgijskiej poczty na kilkaset przyczep elektrycznych.

Podzespoły norelem

Firma norelem w swojej ofercie ma ponad 70 tys. dostępnych od ręki standardowych części. Do produkcji przyczepy eTrailer użyto m.in. pięcioramienne pokrętła gwiaździste, ucha przegubowe, zawiasy z tworzywa sztucznego, gumowe amortyzatory z elementami metalowymi oraz plastikowe łożyska ślizgowe.

 „Ze względu na przyjazność i przejrzystość sklep i katalog internetowy norelem stanowiły istotne wsparcie dla naszych projektantów i inżynierów” – mówi Muhammad Ali Qammar z działu rozwoju produktu w firmie NÜWIEL.

Wszystkie istotne dane projektowe i rysunki można zintegrować z odpowiednim systemem CAD. Szybka dostawa z magazynu, którą firma norelem gwarantuje w przypadku 98% swoich komponentów, umożliwiła firmie NÜWIEL bezproblemowe przetestowanie różnych części w fazie prototypowania.

W projekcie eTrailer wykorzystano różnego rodzaju pomocniczy osprzęt dla działu utrzymania ruchu i produkcji, części standardowe i robocze do prototypowania, a także niektóre rozwiązania specjalne dostosowane do potrzeb klienta. Ponieważ stosowane części standardowe firmy norelem są znormalizowane, nie zostały one zmodyfikowane, lecz zamontowane w takiej postaci w jakiej zostały dostarczone. W oparciu o dane CAD projektanci NÜWIEL dostosowali swój własny projekt i konstrukcję eTrailer do komponentów norelem, umożliwiając ich zaplanowane z góry, szybkie i łatwe zastosowanie w konstrukcji, a później odpowiedni montaż. Kolejną zaletą części standardowych jest to, że zużyte elementy można wymienić bez żadnych problemów - w takim przypadku można łatwiej i szybciej zakupić części zamienne.

Więcej informacji można znaleźć na stronach producentów: www.norelem.pl oraz www.nuwiel.com

Przypisy