Pracownik czy technologia – co decyduje o sukcesie w produkcji?

Automatyzacja i robotyzacja

Co to znaczy, że dane przedsiębiorstwo jest firmą produkcyjną? Konsumenci na co dzień poruszają się w otoczeniu podmiotów prowadzących sprzedaż w modelu B2C – business to customer, czyli przedsiębiorstwo do klienta. Dopiero kiedy ktoś wpada na ciekawy i opłacalny pomysł na biznes, który uwzględnia wytwarzanie produktów fizycznych, zadaje sobie pytanie – jak je wyprodukować? Jakie cechy muszą mieć produkty, aby przebić się na rynku oraz – co prawdopodobnie ważniejsze – jaką strategię sprzedażową musi przyjąć firma, by zostać zauważoną przez klientów?

Podpierając się dla przykładu branżą tekstylną, nowa marka odzieżowa musi znaleźć dostawcę tkanin i dzianin, krawców lub szwalnię, a jeśli planuje sprzedawać konkretne wzory – także drukarnię. Korzysta więc z usług dostawców przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w modelu B2B – business to business, czyli firma firmie. Tutaj kanały sprzedaży, formy reklamy i rozliczeń, są zgoła odmienne od sektora B2C. Liczy się ilość zamawianych produktów lub surowca, czas realizacji zlecenia i podaż, a nie tylko popyt i potencjał sprzedażowy grupy docelowej.
Firmy produkcyjne – czyli te zajmujące się wytwarzaniem konkretnych produktów – często skupiają się właśnie na samym wytwarzaniu. Spotkać można się z opinią, że w niektórych branżach wystarczy kupić maszynę oraz niezbędne surowce i zacząć produkować – a popyt na wyroby jest na tyle duży, że klienci znajdą się sami. To zależy oczywiście od koniunktury rynkowej. Prawdopodobnie podobnych tendencji doświadczyli w ostatnich latach producenci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy