Relacja z 16 Konferencji Lean | Six Sigma

Aktualności

Zorganizowana przez Akademię Białego Kruka po 4 latach przerwy, 16. Konferencja Lean | Six Sigma ponownie przyciągnęła wiele osób zainteresowanych tematyką doskonalenia procesów. Wydarzenie to stanowiło doskonałą okazję do bliższego poznania roli metodyki Six Sigma oraz Lean Management w rozwoju biznesu, a także wymiany doświadczeń związanych z optymalizacją procesów pomiędzy specjalistami z różnych branż.

W dniu 28 września 2023 r. we Wrocławiu kilkuset uczestników tej konferencji z różnych branż miało okazję uczestniczyć w wykładach prowadzonych przez specjalistów związanych z doskonaleniem procesów, zapoznania się z szeregiem studiów przypadku doskonalących projekty wdrożeniowe w firmach oraz wymienić doświadczenia związane z procesami Six Sigma i Lean. Dzięki szerokiemu przekrojowi tematów prezentowanych przez Prelegentów uczestnicy mogli zdobyć informacje odpowiadające potrzebom ich przedsiębiorstw, zainspirować się omawianymi pomysłami, wziąć udział w panelu dyskusyjnym oraz nawiązać kontakty biznesowe.

REKLAMA

​​

Tematy poruszane na konferencji

Podczas tegorocznej edycji Konferencji Lean | Six Sigma wystąpiło 15. Prelegentów reprezentujących firmy z branży produkcyjnej oraz usługowej: Michał Woroch, Marcin Mazur (GKN Automotive), Paweł Hajnus (Tokai COBEX), Wojciech Trzebiatowski (Orlen), Kirill Sklarewski, Wojciech Michalski (Demant Operation Poland), Damian Litwin (Mondelez International), Grzegorz Furgał (Pratt&Whitney Rzeszów), Paweł Kaczmarek (Radiometer), Monika Ścibor-Staniszewska, Anna Szyszka (Santander Consumer Bank), Mateusz Dzięciołowski (NOKIA), Anna Maria Woronowicz, Marcin Kowalski (Pandora Jewelry Shared Services) oraz Honorata Byczyńska (Bank Millennium).

Prezentowane prelekcje skupiły się głównie na tematach związanych z wdrożeniem Six Sigma w organizacji, rozwiązywaniem problemów w projekcie DMAIC, skutecznym budowaniem kultury ciągłego doskonalenia oraz roli przywództwa w tym procesie, a także budowaniem od zera programów rozwojowych i doskonalących w środowisku usługowo-finansowym. Część Prelegentów przedstawiła case-study projektów realizowanych w swoich organizacjach oraz najważniejsze wnioski z nich płynące. Istotnym elementem wydarzenia był panel dyskusyjny podczas którego próbowano odpowiedzieć na pytanie „Jak technologia wpływa na naszą pracę?”, zwłaszcza w kontekście optymalizacji procesów.

Drugi dzień konferencji

Drugiego dnia Konferencji, podczas warsztatów i wizyt benchmarkingowych realizowanych na terenie wybranych organizacji, uczestnicy mieli okazję odwiedzić takie firmy jak: Santander Consumer Bank, Clinico Medical, Electrolux Poland oraz VELUX. Była to okazja to zobaczenia, jak w praktyce wygląda zastosowanie i implementacja narzędzi ciągłego doskonalenia, przećwiczenia na rzeczywistych procesach narzędzi Lean i Six Sigma oraz poznania z jakimi wyzwaniami mierzą się organizacje realizując działania doskonalące.  

Wyjątkowi goście

Wydarzenie dedykowane było właścicielom, prezesom i dyrektorom firm produkcyjnych i usługowych, menedżerom działów i obszarów zajmujących się optymalizacją procesów, specjalistom i ekspertom Six Sigma i Lean oraz wszystkim zainteresowanym, chętnym rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie.

W tym roku wśród gości nie zabrakło również Partnerów wydarzenia prezentujących swoje stoiska. Wśród wystawców pojawiły się firmy: Kanri Soft, Lean Technology, Smart Lunch oraz Tagatic, którzy chętnie opowiedzieli o swoich rozwiązaniach i innowacjach wspierających biznes. Obecni byli również: WSB Merito Wrocław, LeanCenter ze swoją kultową grą Koromo oraz Fundacja Ekostraż.

Kolejna edycja Konferencji Lean | Six Sigma odbędzie się w 2024 roku. Wkrótce organizatorzy przekażą więcej informacji szczegółów na temat przyszłorocznej edycji konferencji.

Przypisy