Portowe rozwiązania

Technologie Logistyka i magazynowanie

Kontener, czyli skrzynia (zazwyczaj metalowa) o znormalizowanej konstrukcji i rozmiarach, stanowi podstawowe narzędzie transportu wielu ładunków. W samym tylko transporcie intermodalnym wykorzystuje się rocznie w Polsce niemal milion kontenerów. Lwią część stanowią kontenery 20-stopowe, a kolejną grupę 40-stopowe.

Wielka kariera kontenerów rozpoczęła się już ponad 100 lat temu w Stanach Zjednoczonych, do Europy wygodne, ustandaryzowane pojemniki tego rodzaju dotarły na dobre dopiero przed 90 laty. Wtedy właśnie UIC (International Union od Railways) opracowało bazowy standard dla kontenerów do transportu drogowego i kolejowego. Zgodnie z odpowiednimi przepisami kontenery używane w transporcie muszą spełniać jasno określone wymagania, m.in. dotyczące odporności na obciążenia. Muszą być też zaopatrzone w elementy pozwalające wykonywanie prac za- i wyładunkowych, m.in. w portach. Chodzi o taką budowę, aby możliwe było podnoszenie ich dźwigami i podnośnikami portowymi. 

REKLAMA

​​

Czas suwnic 

Konecranes ma ponad 40-letnie doświadczenie w projektowaniu, produkcji i dostawach żurawi kontenerowych Ship-to-Shore (STS). Te narzędzia wydatnie zwiększają produktywność operacji na nabrzeżach, jednocześnie skracając czas przebywania tam statków. Suwnice bramowe Konecranes Noell STS oferują obsługę ładunków do 80 t w średnich i dużych terminalach obsługujących statki kontenerowe o wielkości do Super-Post-Panamax. 
Dziesięć lat temu Konecranes jako pierwsza firma wprowadziła na szeroką skalę komercyjną automatyczny system suwnic na gumowych oponach (ARTG). Z systemu korzysta obecnie wielu operatorów terminali kontenerowych. Konecranes ARTG w wersji 2.0 zapewnia duże korzyści dla operatorów terminali kontenerowych posługujących się suwnicami RTG. Najważniejszą z nich jest sposób, w jaki można je wykorzystać. Pasuje do każdego stanowiska ze stosem kontenerów, ponieważ efektywnie wykorzystuje przestrzeń. Dostawca zwraca uwagę na wszechstronną koncepcję obsługi wózków. Obsługa ta jest zautomatyzowana, ze zdalnym nadzorem. Jedna osoba może zdalnie nadzorować i obsługiwać do pięciu ARTG-ów jednocześnie. Ponadto system ARTG w wersji 2.0 ma najnowszą technologię komunikacji bezprzewodowej, dotyczy to sygnałów sterujących i sygnałów wideo. Nie ma potrzeby stosowania bębnów kablowych i światłowodów. 
W radykalnie przeprojektowanej, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, suwnicy Konecranes S-series zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań, takich jak: syntetyczna lina, bezstopniowe podnoszenie i przesunięte olinowanie. Wszystko ma sprawiać, że podnoszenie jest bardziej precyzyjne, mocne oraz płynne...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy