Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak zwiększyć stopę zwrotu z działań UR w zakresie napędów elektrycznych?

Artykuł | 11 stycznia 2021 | NR 2
0 77

MTTF, MTBF, MTTR czy inne to KPI spędzające sen z powiek wielu osobom odpowiedzialnym za utrzymanie ruchu. Nic dziwnego, wszak awarie są zawsze niepożądane, a koszty nieplanowanych przestojów wyższe od tych planowanych. Dlatego też minimalizacja czasów usterek jest podstawowym zadaniem działu utrzymania ruchu. Menedżerowie poddani są silnej presji na wzrost produktywności zakładów, bo wpływa ona na zwiększanie konkurencyjności.

 

Proces optymalizacji wydajności i efektywności posiadanego majątku produkcyjnego, zderza się czasem z barierą ograniczonych środków na utrzymanie ruchu, ponieważ budżety zazwyczaj się nie zwiększają, a czasem nawet maleją. Koniecznością staje się więc krytyczne spojrzenie na dotychczasowy system i wdrożone procesy utrzymania ruchu.

 

Poprawa wskaźników UR

Na podstawie własnych doświadczeń firma STERNET sp. z o.o. przedstawia kilka sposobów na poprawę wskaźników UR napędów elektrycznych.

Pierwszym krokiem jest inwentaryzacja wszystkich napędów w obiekcie (silników, przekładni, motoreduktorów). Na tym etapie identyfikujemy urządzenia pod względem miejsca instalacji, parametrów technicznych, aplikacji, warunków pracy. Zbieramy informacje o wymogach przeglądów okresowych (olej, łożyska, uszczelniacze). Dokonujemy również wstępnej ogólnej kontroli, zwracając uwagę na wycieki oleju, temperaturę węzłów łożyskowych i obudowy czy poziom hałasu. Wyniki tej analizy powinny dać odpowiedź na dwa zasadnicze pytania. Jak istotny dla utrzymania ciągłości pracy zakładu jest dany napęd oraz jaki jest harmonogram działań, który należy wdrożyć, aby zapewnić ciągłość pracy zespołu napędowego, uwzględniając jego istotność dla funkcjonowania zakładu.

 

 

...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy