7 grzechów popełnianych przy wdrażaniu TPM

Utrzymanie ruchu

Total Productive Maintenance jest powszechnie znanym i stosowanym narzędziem z obszaru Lean Management. Również w Polsce doświadczenie w obszarze TPM w wielu przedsiębiorstwach sięga niekiedy kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat. Firmy jednak bardzo różnią się między sobą, zarówno jeżeli chodzi o poziom wdrożenia TPM, jak i osiągane rezultaty. Jakie są najczęściej popełniane błędy i jak ich uniknąć?

 

1. Brak odpowiedniego środowiska dla programu

TPM jest częścią Lean Management, zatem najlepsze wyniki osiągają firmy, które filozofię Kaizen traktują jako sposób prowadzenia biznesu. Podejście narzędziowe może się sprawdzić w krótkiej perspektywie czasowej (do kilku lat). Doświadczenie pokazuje jednak, że nie będzie to rozwiązanie trwałe. Nowe projekty, rotacje kadry zarządzającej, dzienne wyzwania i szereg innych czynników, prowadzić będą do degradacji systemu TPM. Poniżej zostanie przedstawiona prawdziwa historia, która pokazuje, jak to działa w praktyce.

Pewna organizacja, wdrażając TPM, zaprosiła do współpracy znaną firmę konsultingową. Projekt wprowadzono i w krótkim czasie stał się on wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Lider projektu zmienił pracodawcę i pomagał tworzyć podobne rozwiązanie (TPM) młodemu koordynatorowi Lean Managementu w obecnym środowisku. P...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy