7 grzechów popełnianych przy wdrażaniu TPM

Utrzymanie ruchu

Total Productive Maintenance jest powszechnie znanym i stosowanym narzędziem z obszaru Lean Management. Również w Polsce doświadczenie w obszarze TPM w wielu przedsiębiorstwach sięga niekiedy kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu lat. Firmy jednak bardzo różnią się między sobą, zarówno jeżeli chodzi o poziom wdrożenia TPM, jak i osiągane rezultaty. Jakie są najczęściej popełniane błędy i jak ich uniknąć?

 

REKLAMA

​​

1. Brak odpowiedniego środowiska dla programu

TPM jest częścią Lean Management, zatem najlepsze wyniki osiągają firmy, które filozofię Kaizen traktują jako sposób prowadzenia biznesu. Podejście narzędziowe może się sprawdzić w krótkiej perspektywie czasowej (do kilku lat). Doświadczenie pokazuje jednak, że nie będzie to rozwiązanie trwałe. Nowe projekty, rotacje kadry zarządzającej, dzienne wyzwania i szereg innych czynników, prowadzić będą do degradacji systemu TPM. Poniżej zostanie przedstawiona prawdziwa historia, która pokazuje, jak to działa w praktyce.

Pewna organizacja, wdrażając TPM, zaprosiła do współpracy znaną firmę konsultingową. Projekt wprowadzono i w krótkim czasie stał się on wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Lider projektu zmienił pracodawcę i pomagał tworzyć podobne rozwiązanie (TPM) młodemu koordynatorowi Lean Managementu w obecnym środowisku. Ponownie sukces, projekt okazuje się benchmarkiem dla pozostałych fabryk koncernu. Po paru latach koordynator LM zmienia pracę i projekt jest wdraż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy