REKLAMA
Na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, na którym studiowałem, najlepsza odpowiedź na różne pytania, zawsze aktualna, brzmiała: „To zależy”. Jakkolwiek brzmiałoby pytanie, ta odpowiedź, jako początek wypowiedzi, zawsze była poprawna. Podobnie jest z motywacją.
Przyjrzyjmy się na początek dwóm firmom.
Amica
Zapytałem Macieja Gniadka, koordynatora w Dziale Utrzymania Ruchu w Amice, o to, w jaki sposób motywują swoich pracowników. Maciej naświetlił mi tło: – We Wronkach jest duża konkurencja, jeśli chodzi o rynek pracy. Miasto liczy trochę ponad 11 tys. mieszkańców. Samsung zatrudnia ok. 5 tys. My ok. 2,5 tys. Zakład karny ok. 600 osób. Miejsc pracy jest więcej niż mieszkańców w wieku produkcyjnym. Jesteśmy blisko Poznania i Tarnowa Podgórnego, a to tylko podnosi poprzeczkę pozyskania pracowników. Walka stawkami ma też swoje ograniczenia. Dlatego mamy rozwinięte programy motywacyjne.
W ramach programów Amiki znajdują się m.in.:
- Imprezy firmowe, np. Gala Zakładowa. Ostatnio otwarto nowy magazyn wysokiego składowania, który był dobrą okazją, by celebrować zamknięcie projektu.
- Fabryka ma wdrożone Kaizen. Każdy pracownik produkcji może zgłaszać usprawnienia w procesie, za które gromadzi punkty. Raz na kwartał zdobywcy największej liczby punktów otrzymują drobne artykuły AGD. Program cieszy się dużą popularnością.
- Jubilatek. Osoby, które pracują co najmniej 15 lat, są honorowane przez prezesa firmy.
- Nowością, w związku z tym, że Amica jest sponsorem „Premium” Lecha Poznań, są konkursy SMS-owe, w których wygrać można wejściówki na mecze najlepszej wielkopolskiej drużyny.
- Producent wspiera także aktywny sport. Dlatego w ramach biegu „Wroniecka Dycha” zapewnia...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!