Optymalne wykorzystanie zasobów działu utrzymania ruchu na przykładzie fabryki autobusów – Volvo Polska

Utrzymanie ruchu

W obecnych czasach praca działu utrzymania ruchu to nie tylko usuwanie bieżących awarii. Działy te coraz częściej zajmują się szeroko pojętym „inżynieringiem” i wspomaganiem procesów produkcyjnych. O tym, dlaczego dział UR w Volvo Polska nazywa się działem inżynierii fabryki, o podziale obowiązków między poszczególnymi komórkami działu, stosowanymi narzędziami Lean i TPM oraz przygotowaniami do przerwy remontowej przeczytacie Państwo w poniższym artykule.

 

REKLAMA

​​

Na początek kilka słów o samej firmie Volvo, a w szczególności o fabryce autobusów we Wrocławiu. Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz morskich i przemysłowych układów napędowych.  Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70. XX w., kiedy to firma ugruntowała swoją pozycję w sprzedaży samochodów ciężarowych. Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 r. otwarto tu fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności.

Obecnie Volvo Polska to:

  • fabryka autobusów Volvo Buses,
  • organizacje sprzedaży autobusów Volvo Buses, samochodów ciężarowych Volvo Group Trucks Sales oraz maszyn budowlanych Volvo Maszyny Budowlane Polska,
  • organizacja wspierająca klientów przy zakupie produktów Grupy Volvo – Volvo Financial Services,
  • centrum usług wspólnych – Group IT, Accounting & Company Control, HR Services,
  • technologia, marketing i sprzedaż oraz dział zakupów Volvo CE,
  • organizacje odpowiadające za usługi logistyczne, dostawę części zamiennych do klientów oraz zakupy nieprodukcyjne – funkcjonujące w ramach Group Truck Operations.

Volvo Polska Centrum Przemysłowe Autobusy we Wrocławiu jest obecnie naj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy