Wadę pierwszego podejścia stanowi otrzymanie informacji, które nie są zbyt dokładne lub nieznacznie mijają się z rzeczywistością, a wpływ na taki stan mogą mieć np. niereprezentatywny okres obserwacji, niedokładności odczytów lub obliczeń na podstawie niepełnych danych i/lub przyjętych być może niezbyt poprawnych założeń lub niepełna dokumentacja, co w tym ostatnim przypadku zdarza się dość często. Obecnie coraz powszechniejsze jest sporządzanie dokumentacji w wersji cyfrowej (np. plany budynków, plany rozmieszczenia maszyn, plany instalacji, zestawienia maszyn i ich parametrów itp.), co znacznie ułatwia w zdecydowanej liczbie przypadków przekazywanie dokumentacji, jej analizę i zwiększa jej wiarygodność, ponieważ zmusza przedsiębiorstwo do inwentaryzacji i bieżącego przeglądu stanu rzeczy, który mógł się zmienić w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu lat, kiedy powstawała poprzednia dokumentacja. Jednakże niezależnie od ilości i jakości otrzymywanych danych audytor zaświadcza, że sporządził zestawienie zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Wszystkie założenia przyjęte do obliczeń na temat zużycia energii, kosztów itp. należy podawać w raporcie, jednakże mogą one ulec modyfikacjom po konsultacjach z przedstawicielami przedsiębiorstwa.
Case study
Opisywany przypadek dotyczy przedsiębiorstwa średniej wielkości branży metalowej maszynowej, gdzie produkowane są i montowane elementy metalowych maszyn skrawających ró...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!